środa, grudnia 31, 2025

2026

Tu mamy dwa kalendarze. 


Lewy pójdzie do kosza. Prawy za kilka minut zacznie działać.

Happy New Year!

wtorek, grudnia 30, 2025

enigma

Czy zna ktoś jakieś miejsce w sieci gdzie mógłbym pisać i ktoś by to czytał i mógł czasem coś odpowiedzieć?

niedziela, grudnia 28, 2025

okulary

 Takie mam teraz okulary. 

Nosek im się urwał. Nie ma jak przykleić czegoś takiego.

Urwałem drugi i obwinąłem czymś miękkim, żeby ten metalowy okularowy pręt nie naciskał na mój nos. 

Po tej zmianie okulary są wygodniejsze. Noski też uciskały nos i to się czuło. Teraz nic nie czuję, a widzę tak samo jak dawniej. 😊

Te okulary są domowe do komputera. Te w których mam wyraźnie widzieć coś dalej kiedy wychodzę na miasto, nie mają czegoś miękkiego i dalej te noski tam są. Dobrze są ustawione, ale mimo to trochę je nos czuje. 

Gdybym ja produkował okulary, to bym im dał coś miękkiego po środku, a nie dwa twarde po bokach.  


piątek, grudnia 26, 2025

odbicie w zegarze

Takie zdjęcie zrobiłem prawie godzinę temu. 

Teraz mamy 01:58. Tu wiać zegar na ścianie i lampę nade mną. Ja jestem sporo niżej. Może kiedyś zobię zdjęcie ze mną na zegarze, a nie z lampą. 😉

sobota, grudnia 20, 2025

Rosja

Nie wiem czy jest jakiś sens tu pisać. Nikt tu w miarę regularnie nie zagląda. To tak jakbym pisał sam do siebie, coś w rodzaju pamiętnika. Pamiętnika nigdy nie zaczynałem pisać i dalej nie widzę potrzeby. Jeśli nikogo nie interesuje co mi jest i w czym mógłby mi pomóc, albo co ja mógłbym zrobić dla niego, to skasuję blogi, które założyłem. 

Już chciałem wysłać, ale od godziny słucham rosyjskiej stacji z Kemerovo Russia. Piękne piosenki puszczają. Stacja nazywa się Радио «Темная сторона Луны». Nawet wiem co to znaczy. Nie muszę zaglądać do ciemnej strony słownika. 🙂


Teraz leci Bat For Lashes Trophy. Coś pięknego, ale wszystko po kolei jest piękne. 
Tamto się skończyło i jest po niemiecku 2raumwohnung Ich Bin Der Regen.

To jest stacja, której warto słuchać mimo że z Rosji. Rosjanie nie są źli. Ich zwierzchnicy są do likwidacji... 

piątek, grudnia 19, 2025

aparat fotograficzny

To jest bardzo dobry aparat. Jeden z lepszych, jakie kiedykolwiek miałem. 

Lustro nie jest zbyt czyste. Stąd te plamy na zdjęciu. 

Długo go szukałem. Chodziłem po sklepach i szukałem w sieci. Nie pamiętam gdzie go znalazłem, chyba w sieci, ale kupiłem tu obok w Galerii Północnej w sklepie "Sony". 

Szukałem dobrego aparatu, ale z tych małych, żeby zawsze go mieć przy sobie. Tani miał być i mieć dużo  możliwości. Ten spełniał wszystkie moje oczekiwania. 

Już nie pamiętam jak długo go mam, ale znakomite zdjęcia robi i niezłe filmy. 

Nie bardzo panuję nad tym aparatem, bo on ma setki funkcji, a moja pamięć i koncentracja rejestruje kilka i prawie zawsze coś od nowa muszę szukać, bo nie pamiętam gdzie jest i jak działa. Szukanie zajmuje dużo czasu... 

czwartek, grudnia 18, 2025

ubytki na klawiaturze

Wczoraj od stołu odpadła noga. Przewróciłem się i na stół upadłem. 

Wszystko z niego spadło. To co tam jeszcze wisi to drukarka. Spadł skaner, monitor, klawiatura i kilka innych rzeczy. Komputer stał obok, ale nie spadł, a się przewrócił. Dziś jak się obudziłem, to postawiłem znowu stół i to wszystko co na nim stało, postawiłem w tych samych miejscach, gdzie były. Chciałem sprawdzić co się zepsuło i co będę musiał kupić. Komputer mnie najbardziej martwił, bo to nie tylko narzędzie, ale i środek komunikacji, archiwum, miejsce, gdzie za wszystko płacę, nie chodząc do banku...

Po ustawieniu wszystkiego, kable połączyłem i włączyłem, aby sprawdzić co jest do kupienia. 
Wszystko działało i nadal działa, jak dawniej. Nic się nie zepsuło!

Klawiatura ma ubytki na dwóch klawiszach, ale nadal działa. Jak to się stało, że dwa odległe od siebie klawisze mają ubytki? Tak to wygląda. 

G ma takie same straty, ale tam litera nie ma ubytków, jak tu cyfra.

I tak widać, że to 9. Nie ma potrzeby kupowania nowej klawiatury czy oddania tej do naprawy.


środa, grudnia 17, 2025

oko

Tak wyglądało moje dzisiejsze piwo nasenne. Dziwne jest. Dlaczego tam po środku jest oko?

Jest to nietypowe zdjęcie bo piwo nie stoi na stole, a trzymam je pod lampą. Nie tylko takie zdjęcia robię, ale tak samo maluję. Kilka czy kilkanaście osób było w pracowni. Wszystkich poza mną obrazy były podobne. Moje z innej bajki. Nie malowałem co tam stoi, ale co widzę. Inaczej widziałem od innych. Profesor oglądał pozostałe kilka minut i wpisywał ocenę. Przy moim stał kilkanaście minut czy nawet pół godziny. Zwoływał studentów z innych pracowni obok i im tłumaczył na czym sztuka polega. Nie trzeba malować co się widzi. Teraz mamy aparaty fotograficzne i one to robią. Każdy co innego widzi, co innego myśli. To trzeba malować. 

Zawsze dostawałem najwyższą ocenę. 🙂

poniedziałek, grudnia 15, 2025

Jezioro Muzyki

Teraz słucham.

Spectral Waves
Carl Lord
Open Skies

Znakomite jest Jezioro Muzyki. Ile razy tu wchodzę to słucham bez przełączania.
Tamto, bardzo piękne, się skończyło. Teraz leci.

Looking Inward
Orchestra Indigo
Hearing Visions

Też piękne. Posłucham jeszcze z pół godziny i zacznę się do snu szykować.

Tu to jest.

niedziela, grudnia 14, 2025

STRONG

Takie piwo sobie kupiłem. Zawsze było po polsku, jak to z prawej. Teraz kupiłem 4 puszki i 3 są po polsku, a jedna po angielsku. W sklepie tego nie zauważyłem, dopiero w domu. Pójdę tam jutro i sprawdzę czy mają więcej tych po angielsku, czy tylko jedną mieli.

Wszystko na tej z lewej mają po angielsku - wszędzie dookoła. Ani słowa po naszemu. Na tej z prawej i wszystkich innych jakie kiedykolwiek kupiłem jedyne co jest po angielsku to "STRONG".


pamięć

Coraz gorzej jest z moją pamięcią. Nawet jak coś robię i nic innego mnie nie rozprasza, to zapominam co robię.

Tu chciałem jakieś zdjęcie wrzucić i coś na ten temat napisać, ale nie wiem co chciałem napisać i które to było zdjęcie.

Przydał by mi się ktoś, kto by mnie o coś pytał. Wtedy bym wiedział o czym  mam pisać, a może nawet i co dalej robić...

Zrobiłem dziś kilka zdjęć.

To chyba ma coś z tego o czym chciałem pisać. 


Nie pamiętam co chciałem pisać...   😟

czwartek, grudnia 11, 2025

blogi.pl

Blogi.pl mi się chyba bardziej podoba.

konsternacja.blogi.pl

Gdyby ktoś tam zajrzał, to mógłby mi powiedzieć, który blog jest lepszy. Moglibyśmy też sprawdzić jak on działa. Niech ktoś z Was wrzuci jakiś komentarz i sprawdzi co jeszcze może zrobić. 

częstotliwość kąpania się

1 XII napisałem, że kaloryfer mi zdechł. Od 10 czy może nawet 11 czy 12 dni się nie kąpałem. W poniedziałek, za 4 dni 😊, mam mieć działające kaloryfery i ciepłą wodę w kranach. Ona nawet nie ciepła jest, a gorąca, ale prawie zawsze się ją miesza z zimną. 

Od początku awarii muszę podgrzewać mieszkanie termowentylatorem. Pewnie więcej zapłacę za prąd, za ten miesiąc. 

Niekąpanie się, mnie bardziej zmartwiło.

Nic złego się ze mną nie stało i czuję się czysty. Co jaki czas trzeba się kąpać!?

Zajrzałem do sieci i tam piszą, że codziennie, bardziej szkodzi niż pomaga. Lepiej jest kąpać się co kilka dni czy raz na tydzień, ale niektórzy kąpią się co miesiąc i tak też może być. 

Jeżeli ja się wykąpię w poniedziałek to przerwę będę miał 15 dniową. To są około dwa tygodnie. Daleko jeszcze do miesiąca!

Poszukam więcej informacji, albo spytam lekarza, przy następnej wizycie, co ile się kapać. Do tej pory kąpałem się co 2, 3 czy 4 dni. Chyba przejdę do 7. 

środa, grudnia 10, 2025

brak bojlera





Dziś przywieźli i montowali bojler w kotłowni nade mną. Długo to trwało i dość głośne to było. Dalej wodę mam lodowato zimną. Może jutro uruchomioną. Już nie pamiętam jak długo mam brak ciepłej czy gorącej wody, ale chyba już ponad tydzień minął od mojej ostatniej
kąpieli i grzejących kaloryferów. Takim czymś się podgrzewam.



Nie wiem ile to kosztuje, ale bez tego mam w mieszkaniu bardzo zimno.

wtorek, grudnia 09, 2025

skomplikowany blog

Ten blog mi się bardziej podoba, ale jest za bardzo skomplikowany i nie wiem jak działa.

Konsternacja, Najnowsze wpisy - Blogi.pl

Chętniej bym tam coś pisał, pokazywał czy o coś pytał. Gdyby ktoś chciał mi pomóc, to by mógł tu zajrzeć i zostawić jakiś ślad, że tam był. To by świadczyło o tym, że to działa. Po tym mógłby mi czasem coś wyjaśniać i po jakimś czasie, bym mógł tam sprawnie działać.

poniedziałek, grudnia 08, 2025

dwa zdjęcia

Takie zdjęcie dziś zrobiłem.


Przypomniałem sobie, że wczoraj chyba podobne. 


Blisko tamtego, ale co innego mnie zainteresowało. Nawet znacznie się różnią. 

Wczorajsze mi się bardziej podoba kompozycyjnie, tematycznie dzisiejsze. 😉


sobota, grudnia 06, 2025

spanie

Pora mojego kładzenia się do snu jest mniej więcej o tej porze. Budzik nastawiam na 8, 7, czy 6,5 godziny jeśli muszę wcześniej wstać. Za dnia funkcjonuję normalnie, ale wcześniej się kładłem spać. 

Dziś nastawię budzik na 9 godzin. Nigdy tyle nie spałam, ale zobaczę czy to lepsza długość spania. 😉




IQ

Przypadkowo znalazłem test na IQ. Nie szukałem tego. Przystąpiłem do testu, ale tam są dziesiątki pytań. Na kilkanaście pierwszych odpowiedziałem po namyśle, ale pora jest zbyt późna żeby dalej to tak robić. Na następne odpowiadałem bez namysłu, byle szybko skończyć. Taki miałem wynik. 

Wrócę do tego, ale nie tuż przed snem. Więcej czasu będzie i na pewno na więcej pytań odpowiem prawidłowo, ale też nie wiem czy na wszystkie. Niektóre z tych bliżej końca testu, wymagają bardzo długiego czasu.

To nie jest dobry test. Poszukam innych. Dobry powinien znacznie szybciej dawać odpowiedź.



czwartek, grudnia 04, 2025

uszczelnianie okien

W mieszkaniu mam teraz bardzo chłodno, a w kranie nawet nie zimna woda, a lodowata! To nie jest wina tego że jest awaria urządzenia od ciepłej wody. Kaloryfery też nie grzeją mieszkania, a je chłodzą.

W mieszkaniu byłoby cieplej, nawet z tą awarią, ale okna mam nieszczelne. Powietrze z zewnątrz zawsze tu wchodzi, kiedy okna są zamknięte. Mam tu coś koło 19 stopni na termometrze. Podgrzewanie termowentylatorem pomaga, ale to sporo kosztuje.  

Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak okna uszczelnić, albo nawet przyjść tu i mi pomóc to zrobić!?


poniedziałek, grudnia 01, 2025

awaria

Kaloryfer mi zdechł i takim czymś ogrzewam mieszkanie. 


To nawet dobrze działa. Ma termostat i ja decyduję jak ciepło ma tu być. Nie wiem tylko które ogrzewanie jest tańsze. Chyba to co zdechło...
Nie tylko mi zdechło, ale w całym bloku. Nikt z tu mieszkających nie ma grzejących kaloryferów, ani ciepłej wody z kranu. 
Mieszkanie jest jak grzać, ale jak się kąpać!?


xyz

Nie pamiętam co miałem pisać i dlatego dałem tytuł "xyz". Z pół godziny, albo i więcej szukałem co to miało być. Znalazłem!!! 😊 T...